Bli framgångsrik på nätet – genom att gräva där du står
Hur långt måste man gå för att lyckas på nätet?
Jag har fått hem denna bok av själva författaren för att blogga om det. Jag kommer även lägga upp info om boken in instagram.

Inte långt alls. Det räcker med att du stannar i dina egna kanaler för att bli framgångsrik på din webbplats eller i din nätbutik. Det är det bästa rådet du kan få av författaren och föreläsaren Christer Pettersson, aktuell med sin handbok Gräv guld i dina egna kanaler.
Christer Pettersson är civilekonomen som har skaffat sig femton års erfarenhet av e-handel, sökmotoroptimering och content marketing. Han är en ofta anlitad föreläsare och skriver löpande på bloggar och sajter om e-handel och datadriven marknadsföring. Gräv guld i dina egna kanaler är hans åttonde bok.
Boken beskriver hur du på ett enkelt och praktiskt sätt skalar upp din affär på nätet utan att det ska behöva kosta en massa pengar. Det här är en handbok som visar hur du i praktiken kan lyfta dina egna kanaler – din sajt, butik och övriga kanaler som e-post, blogg, PR och sociala kanaler – och på så sätt få alla dina digitala kanaler att samverka och generera mer trafik och försäljning.
– Dina egna kanaler är din största tillgång, konstaterar Christer Pettersson.
Christer Pettersson arbetar idag som E-commerce Manager på Arvato, som erbjuder finansiella tjänster för bland annat e-handel.
Författaren har tidigare skrivit allt från poesi till en barn- och ungdomsbok och facklitteratur, bland annat två böcker om internet och sökmarknadsföring. Att skriva har alltid funnits med i Christers liv på något sätt, och han är en flitig bloggare och skribent på sajter om e-handel och datadriven marknadsföring.
Mer om boken:
Gräv guld i dina egna kanaler visar hur du på ett enkelt och praktiskt sätt skalar upp din affär på nätet utan att det ska behöva kosta en massa pengar. ”Dina egna kanaler är din största tillgång” är bokens andemening. Och den visar dig hur du ska bära dig åt!
Boken vänder sig till dig som har en webbplats eller en nätbutik. Det här är en handbok som beskriver hur du i praktiken kan lyfta dina egna kanaler – din sajt, butik och övriga kanaler som e-post, blogg, PR och sociala kanaler – och på så sätt generera mer trafik och försäljning.
Du lär känna begrepp och handgrepp inom SEO (sökmotoroptimering), content marketing, inbound marketing, e-postmarknadsföring, growth hacking, sociala kanaler – och mycket mer.
Här finns konkreta verktyg för att öka försäljningen, trafiken och dina kunders lojalitet.
Du får också råd om hur du kan skapa rätt innehåll och därefter använda dina egna kanaler för att distribuera detta innehåll på ett bra sätt.
Utkommer 21 maj.
För mer information, kontakt med författaren och för att beställa recensionsexemplar vänligen kontakta förlaget på: info@hoi.se