Är du inredningsbloggare, se hit!

Jag brukar läsa inredningbloggar bara för att bli inspirerad och se allt nytt som man kan hitta på gällande inredning.
 
Samarbete med Födelsetavlor 
 
Nu har jag kommit åt en fantastisk rolig sida som visar lite doptavlor där du kan välja olika fina motiv. Jag älskar djurmotiv av olika slag. Helst gillar jag djur som man kan hitta på olika ladugårdar som tex ankor, hönor, grisar, hästar, kossor och tuppar. Jag gillar helt enkelt ätbara djur som dekoration i hus och lägenhet. Du hittar dem här hos Födelsetavlor.
 
 
 
 
Hos födelsetavlor kan man hitta djur som elefant, bi och björn. Jag anser att elefanter inger tur och bi inger rikedom sägs det. Så jag tror nog att jag ska välja bi för att inreda sitt hem. Anledningen till att jag älskar djur som finns på en ladugård är för filmen Anne på Grönkulla och filmen Babe den modiga lilla grisen. Här hittar man massor av olika roliga djur. Samt så gillar jag Beatrix Potter figurer i forma av grisar som dansar balett.
 
Bästa roliga skämt om djur
 
– Hur får du upp din man om morgonen?
– Jag slänger katten i hans säng.
– Hjälper det verkligen?
– Jodå, hunden sover också där.
 
– Nå lille Björn, vad ritar du för något?
– Jag ritar en häst som äter gräs.
– Jaså, jag ser inget gräs.
– Nej, det har hästen ätit upp.
– Jag ser ingen häst heller.
– Han tyckte inte att det var någon vits med att stanna när allt gräset tagit slut.

När folk spelar japansk företag för att sälja mer

En gång i tiden så fanns ett märke som hette Jomato för att det skulle låta så japanskt som möjligt för att sälja.

 
I samarbete med Temperatur

 

 
Detta var ett bilmärke som snabbt fick läggas ner när man upptäckte att den inte var tillverkad av Japan eller att ägarna ens var japaner. De hade använt sig av sina 2 första bokstäverna i namnet och det var 3 bröder från Turkiet. Företaget gick i konkurs för man kan inte låstsas vara någon man inte är. Det kommer att avslöjas förr eller senare.
 

Japanska märket Toshiba

 

 

 
 
Tackar vet jag Toshiba är ett märke som har funnits väldigt länge ända sedan 1800 talet dessutom. Samt så är Toshiba ett japansk märke på riktigt och det går dessutom att bevisa annars hade de inte funnits och överlevt så länge.
 

Temperatur ett välkänt märke

 

 
Hos Temperatur kan du nu hitta fantastiska värmepumpar från just det japanska märket Toshiba. Här hittar du inte bröder som försöker ljuga ihop en historia om att de är japaner i varje fall. Nu när vinterna närmar sig så behöver varje hushåll speciellt villor och stora arbetsplatser värmepumpar. Tänk att gå en hel vinter utan att frysa. För mig gäller det att det bör vara kallt för att jag ska somna och varmt för att jag ska vakna. Så om jag behöver jobba så kan jag aldrig jobba i kylan. Om jag ska sova så kan jag aldrig somna om det är varmt. Jag behöver lite kyla för att somna omgående. Jag vet exakt vad jag kopplar detta till hur det kommer sig att just jag fungerar på detta sätt.
 
I samarbete med Temperatur

Hur jag väljer att marknadsföra mig i vimlet

Jag är inte direkt blygsam av mig när jag marknadsför mig själv och min blogg.

 
Jag har klistermärke på min bil med min bloggadress Veckomagasinet från Stickit. Nedan har jag radat upp lite vad du ska tänka på för att marknadsföra dig själv. Medans jag sitter på café och bloggar så står min bil utanför och om ni tittar närmare står det Veckomagasinet på bilen.
 
 
 

1. Vad vill du uppnå?
Hitta det som skiljer dig från konkurrenterna. Vilken bild vill du att dina kunder ska ha av dig och ditt företag? Här gäller det att vara konkret: ”Jag ska ha damklädesbutiken med det största provrummet”. Det handlar också om hur du ska få igen pengarna som du satsar. När du sätter upp mål är det viktigt att de är specifika och mätbara: ”Jag ska sälja 200 gummistövlar på två veckor”. Vad vill du att kunderna ska få för information i din reklam. Vad vill du att de ska tycka och till sist, vad vill du att de ska göra? I mitt fall vill jag imponera med min blogg som ni kan se ovan.

2. Vilka ska du påverka?
När du funderar på din målgrupp är det bra om du ser en människa framför dig. Tänk dig Gerda i Hultsfred, det är mycket bättre än ”kvinnor över 40 år i små samhällen”. Du måste försöka förstå hur den här människan tänker för att kunna påverka henne i din reklam. För mig spelar det ingen roll vem som läser min blogg alla är välkomna.

3. Vad är ditt ämne?
Vad är det du egentligen vill säga i din marknadsföring? Grundregeln är: en sak i taget! Varje tillkommande argument tar kraft från det föregående. Mitt ämne är sociala medier och hur du lyckas via sociala medier.

4. Vad händer runt om?
Vad händer i världen och i samhället där du finns? Vad pratar folk om? Bor du i Skellefteå under älgjakten vet du vad som rör sig i mångas huvuden under den tiden. Om du kan knyta an till det i ditt budskap så kan du utnyttja en port in till folks medvetande som redan är öppen. I Skellefteå kan du sälja allt från frysboxar och kameror till vispgrädde med anknytning till älgjakten om det sker under rätt period.

5. Var ska du informera?
När du ser din målgrupp framför dig, om du vet att det är Gerda i Hultsfred du vill nå, så vet du oftast också hur du ska nå henne. Det blir mycket enklare att välja rätt om du har gjort ett bra jobb med att bestämma vem du vill nå.

6. Hur ska du informera?
Här handlar det om vilken ton du använder. Hur vill du uppfattas? Det måste vara samma känsla i annonser, broschyrer och på Internet som i att träffa dig personligen.

7. Vem ska informera?
Kan någon annan, till exempel någon av dina kunder, säga vad du vill ha sagt? En kommentar från någon utomstående har större trovärdighet.

8. Vad uppnådde du?
Följ upp dina aktiviteter. Har du till exempel varit på en mässa och sålt dina produkter är det absolut minsta du bör göra att lista fem saker som var riktigt bra och fem saker som du kan förbättra. Det handlar om att lära sig och bli bättre hela tiden.

 Lycka Till!
Powered by Jasper Roberts - Blog
Reggad på Commo.se Toppbloggare modebloggar.me