Bli smal som kungligheter med 8 livsmedel som bränner fett

10 livsmedel som bränner fett

Om du vill gå ner i vikt utan att banta måste du välja din mat noggrant. Och för det är tyvärr inte alla livsmedel lika.
I själva verket kommer en del att hjälpa dig att bränna fett lättare och andra kommer att ha en nedsättande effekt på din aptit så att du undviker småätande.

Det är onödigt att testa alla system som kommer att få dig att gå ner i vikt bara tillfälligt. Du bör veta hur man skiljer de goda fetterna från dåliga, enkla kolhydrater med komplexa kolhydrater: Vi valde 8 betydande "bantning"-livsmedel att lägga till ditt dagliga liv.

Nedan ser ni drottning Hurrem som var drottning på den osmanska tiden på medeltiden.  

 

 

1. Nötter

 
De innehåller mycket fett, men fettet är är “omättat” och en del “bra fetter” (källa till omega 3). Om du äter måttligt kommer du att undvika cravings!
Låga på kolhydrater men höga i fiber och protein, hjälper de matsmältningen.
Tänk på det sätt muttrar är strukturerade, kalorier är mycket svåra att extrahera för kroppen, och ca 10-15% av dem kan inte ens absorberas.
Nötter är också mycket närande och du känner dig mätt med färre kalorier. Det finns också belägg för att de kan öka din ämnesomsättning.
Människor som konsumerar nötter (eller jordnötter) tenderar att ha mindre vikt och tester har visat att dessa livsmedel innebär viktminskning och leder till betydande minskningar av midjemåttet.
 

2. Kokosnötter

Det fett som finns i kokosolja är inte detsamma som i de flesta andra fetter.
De består huvudsakligen av fettsyror, triglycerider med medellång kedja.
Dessa typer av fetter metaboliseras på olika sätt och kan ha starka biologiska effekter.
Vissa studier har visat att dessa fettsyror kan få dig att känna dig mätt på att äta 256 kalorier mindre per dag, och öka antalet kalorier du bränner upp till 120 kalorier per dag.

 

3. Mandlar

Precis som nötter är mandlar oljeväxter. Rika på antioxidanter och fibrer, är de ett bra bantningsmedel, om du inte överdriver det. Det gör det möjligt att öka din ämnesomsättning och stabilisera blodsockret. Vi rekommenderar att äta en liten handfull i dina mellanmål med te till exempel.
 

4. Äpplen

Dessa är aptitnedsättande framför andra, med en mycket god indikator av mättnad genom ett av de ämnen som det innehåller: pektin. Denna frukt är mycket låg i kalorier, är också bra för att bränna fett. Fibrerna i äpplet sväller i magen, där de sätter in en trögflytande gel som fångar lipider. Kokta eller råa, är det lämpligt att äta med skalet på (väl tvättade och ekologiska) eftersom den innehåller fibrer som stimulerar transit.
 

5. Lax

Lax har ett rykte som en fet produkt. Fel! Detta är ett bra hjälpmedel för bantningen. det ger
“Bra fett”, det berömda omega-3 (också till nytta för artärer och hjärnan). Dessa näringsämnen förhindrar lagring av dåliga fetter och främjar en bättre behandling av socker i cellerna. Slutligen, till skillnad från andra fetter omsätts de lätt av kroppen!
 

6. Zucchini

Med mycket lågt natrium, det vill säga salt, är zucchini ett utmärkt hjälpmedel för att komma i form. Det begränsar vätskeansamling, men framför allt består det huvudsakligen av vätska. Resultatet underlättar elimineringen av toxiner, fett, alltså även celluliter! Slutligen är skalet packat med fiber, vilket ökar transit och viktminskning!
 

7. Havre

Havre är ett av de mest kompletta, läckra och hälsosamma spannmålen som vi kan hitta. Havre är känt som “drottningen av säd” eftersom det innehåller mer protein, vitaminer, kolhydrater (komplexa kolhydrater) och andra näringsämnen som korn.
Dessutom innehåller det en anti-kolesterol-förening på grund av betaglukan (fiber), antioxidanter och stärker immunförsvaret.
 

8. Te

Inte bara te ger inga kalorier, men dessutom minskar det och reglerar blodsockret. I själva verket stimulerar det insulin, ett hormon som underlättar penetrationen av socker i cellerna, och följaktligen minskar glukolets hastighet. Resultatet är att mindre kalorier lagras.
Ett annat plus är att polyfenoler hjälper med att bränna fett. Slutligen har drycken vätskedrivande egenskaper som underlättar eliminering av toxiner och fetter

Kommentera här:

Powered by Jasper Roberts - Blog
Reggad på Commo.se Toppbloggare modebloggar.me